Wednesday, 5 September 2007

guy debord's real estate agency

the method known as detourement (and all other situationist "non_methodologies : psycho_geography/derivee etc..) where created (or as some might say with pride, stolen) for a number of purposes.
there are a number of mutations to these non_methodologies but we are now on the verge of a unique mutation:

situationist "theories" used by real estate agents
what is the procedure?
large companies (contractors and curators/land dealers and art dealers) use artists(especially those that work as site specific/graffiti/street art etc...) as a vanguard so as to infiltrate communities and to create a base for the gentrification of these communities.

analysis 0ne

1 comment:

logan said...

Είναι όντως άλλο πράγμα η συμμετοχή σε "αναπλάσεις περιοχών, οικιστική ανάπτυξη, εκδιώξεις μεταναστών, κλείσιμο καταλήψεων κλπ" όπως αναφέρουν τα τρία μέλη της Μπιεννάλε της Αθήνας και άλλο η συμμετοχή σε διαδικασίες που διαμορφώνουν τη δημιουργία ενός συνολικού φαντασιακού για μια περιοχή "in transition" (όπως θα λέγανε κάποιοι).
Το γεγονός ότι δεν κατανοούνε όμως τη σχέση ανάμεσα στον ένα μηχανισμό και στη θεαματική αυτή διαδικασία που συμμετέχουν που έχει ακριβώς να κάνει με τον επαναπροσδιορισμό των στοιχείων που αποτελούν την "αστική ταυτότητα" αυτών των περιοχών, δεν τους απαλάσσει από τις ευθύνες αυτής της συμμετοχής.
Για να γίνω και πιο συγκεκριμένος:

Περιοχές κατοικίες που συνορεύουν με περιοχές "γκέτο" διασκέδασης και αναψυχής (Ψυρρή. γκάζι, θησείο), που προσελκύουν γκαλερί και διαφόρων ειδών "χώρους", που παρουσιάζουν αποθεματικό σε οικόπεδα και χώρους προς εκμετάλλευση και που προσφάτως αποτέλεσαν θέμα αρχιτεκτονικού διαγωνισμού (από τους ελάχιστους μάλιστα)*, δεν είναι τυχαίες περιοχές ( π.χ.Παγκράτι, Νίκαια,κλπ).

Η πραγματικότητα της ζωής στην περιοχή (και η κουλτούρα που αυτή παράγει) έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον από διάφορες ομάδες και ανθρώπους, καθώς και από τους κατεξοχήν θεσμικούς φορείς διάγνωσης, αναδιαμόρφωσης και προώθησης της αστικής κουλτούρας (βλέπε free press). Η ανακάλυψη αυτής της πραγματικότητας έγκειται περισσότερο στη γειτνίαση της με τις γύρω περιοχές συγκεντρωμένου και συγκεντρωτικού αστικού πολιτισμού και με την ανάκγη αυτού για νέες προσλαμβάνουσες εικόνες και θεματικά**.

Η ανακάλυψη αυτή ακριβώς σχετίζεται περισσότερο με την ανακάλυψη "ενδιαφέροντων" ινδιάνικων φυλών παρά με την κατανόηση των συνθηκών διαβίωσης, των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα άτομα και οι κοινωνικές ομάδες τηςπεριοχής και των απαντήσεων που έχουν δωθεί από αυτές, καθώς και το ευρύτερο φάσμα των συγκρούσεων στην όλη περιοχή. Ο διαχωρισμός ακριβώς της κουλτούρας που παράγεται από αυτήν την πραγματικότητα και την ίδια την πραγματικότητα (διαβίωση,προβλήματα,συμπεριφορές,κλπ) είναι συστατικό στοιχείο αυτής της ανακάλυψης. Πρόκειται για βασικό μηχανισμό στην δημιουργία του θεάματος ακριβώς γιατί εικονοποιεί και αναπαράγει μια πραγματικότητα έξω από τα πλαίσια της, προσδίνοντας της τα δικά της νοήματα (ρομαντικά, εντυπωσιακά, συναινετικά κ.α.)

Προσωπικά εντοπίζω όλα αυτά τα στοιχεία στο "project" ReMap KM .
Έαν λοιπόν η Μπιενάλε τα εντοπίζει και αυτή μάλλον θα έπρεπε να προσέχει με ποιούς συνεργάζεται.
Έαν δεν τα κατανοεί ή δεν τα εντοπίζει δεν θα έπρεπε να σχετίζει εαυτόν με έννοιες όπως η αυτονομία.
Γιατί τελικά αν ενδιαφέρεται κάποιος για έννοιες όπως η αυτονομία και η αυτοοργάνωση θα ενδιαφερόταν περισσότερο για τις κοινωνικές σχέσεις και το πεδίο των κοινωνικών συγκρούσεων (υπο την έννοια των αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων και κοινωνικών δυνάμεων) πάρα για το παραγόμενο προϊόν αυτών δηλαδή την κουλτούρα που παράγεται από αυτές.


Logan


*ο οποίος έγινε απο κατασκευαστική εταιρία περισσότερο για δημιουργήσει δημοσιότητα
**Η τάση αυτή είναι έμφυτη για τον συγκεντρωτικό, καταναλωτικού τύπου, πολιτισμό, κομμάτι του οποίου αποτελεί και η Μπιενάλε (αν και επαγγέλεται περί αυτονομίας και αυτοοργάνωσης, μέσα όμως στα πλαίσια και τους όρους που θέτονται ακριβώς από τη συμμετοχή σε αυτό το πολιτιστικό δίκτο)